FANDOM

Elena Neves Edytuj

"Obiecaj mi, że uratujesz naszego syna."
―Elena do Dominica Toretto

Elena Neves była oficerem patrolowym w Rio de Janeiro w Brazylii i przedstawicielem służby dyplomatycznej. Wspierająca postać w filmie "Szybcy i wściekli", Elena została zrekrutowana przez agenta DSS Luke'a Hobbsa, który starał się wyśledzić poszukiwanych przestępców Dominika Toretta i Briana O'Connera po śmierci czterech agentów DEA w cywilnym pociągu. Razem z Hobbsem Elena pomaga załodze Dominica Toretta w kradzieży 100 milionów dolarów od skorumpowanego polityka Hernana Reyesa, gdy próba jej i życia agentów DSS jest usankcjonowana przez samego Reyesa. Elena staje się bliskim przyjacielem Dominica i jego rodziny, a następnie przenosi się do Los Angeles, aby pracować z Hobbsem w służbie dyplomatycznej. W 2014 r. Urodziła syna Dominica, Marcosa. Jakiś czas po aresztowaniu Deckarda Shawa Elena i jej syn zostali porwani przez cyberterrorystkę o nazwisku Cipher, by zmusić Dominika do współpracy z nią.         

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Elena była żoną brazylijskiego policjanta, który został zamordowany w fawelach. Wkrótce po morderstwie dołączyła do brazylijskiej policji.

Szybcy i wściekli 5 Edytuj

Lokalna oficer patrolu, Elena Neves, zostaje zaangażowana w działania dyplomatycznej służby bezpieczeństwa, by doprowadzić Dominica Toretta i Briana O'Connera do Luke'a Hobbsa, który poprosił miejscowego oficera o znajomość obszaru i umiejętności tłumaczenia. Bez wiedzy policji, która zakwestionowała jego decyzję, Hobbs zapoznał się z historią Eleny z policją federalną Brazylii przed wylądowaniem w Rio. Hobbs wywnioskował, że może zaufać Elenie, ponieważ była jedynym oficerem sił, którego przysługę można było kupić, a Reyes nie zapłacił.

Dzięki pomocy Eleny, są oni w stanie wyśledzić Dominica, Mię i Briana w "bezpiecznym domu" w fawelach, a następnie ludzie Reyesa zbiegają się w budynku, próbując ich zabić. Zespół Eleny i Hobbsa angażuje ludzi Reyesa w strzelaninę, jednocześnie przyglądając się Torettowii i O'Connerowi. W sercu feweli Elena ma szansę zastrzelić Dominica, ale postanawia tego nie robić. Jej wybór, aby pozwolić jej się obronić, niemal ją zabija, ale uratowała ją Dominic, który chroni ją przed strzelaniną z góry.

Kiedy Hobbs przybył, Dominic został zmuszony do ucieczki i upuścił krzyżowy naszyjnik, który należał do jego dziewczyny, Letty Ortiz. Wyszukuje srebrny naszyjnik, który Dominic zostawia za sobą i zaczyna go nosić. Po powrocie do kryjówki Elena zaczyna pytać o motywy kierujące zarówno Dominikiem, jak i Brianem, ponieważ ich poprzednie zbrodnie i śmierć agentów DEA nie dają się zliczyć. Hobbs odrzuca jej pytania, uważając je za nieważne, kiedy ich głównym celem było po prostu ich aresztować. Elena sugeruje, że Hobbs śledził działalność przestępczą w całym mieście, wiedząc, że zaangażowanie Reyesa doprowadzi prawdopodobnie jego i jego zespół do Dominica.

Elena i DSS są w stanie śledzić Dominica, śledząc przyloty do Rio, gdy Han Seoul-Oh, wspólnik Dominika, zostaje przyłapany na jednym z kanałów telewizji przemysłowej w towarzystwie Dominica. Konfrontują starszego Toretto i jego załogę z lokalnym wyścigiem ulicznym, podczas którego próbują ich aresztować. Jednak lokalna społeczność decyduje się je chronić, grożąc atakiem Eleny i DSS. Niechętnie, Hobbs i Elena wycofują się, ale nie wcześniej niż umieszczają urządzenie śledzące na jednym z samochodów Dominica.

Później nocy Elena zostaje przyparta do muru przez Dominica, kiedy włamał się do jej domu. Zabiera naszyjnik z jej szyi i przygotowuje się do odejścia bez komentarza, ale Elena pyta go, dlaczego warty 20 dolarów srebrny wisior jest warty ujawnienia się władzom. Kiedy odpowiada twierdząco, Elena ujawnia nieco swojej przeszłości dotyczącej śmierci jej męża w rękach kartelu.

Kiedy Hobbs korzysta z urządzenia śledzącego, Elena towarzyszy DSS w powrocie do ich kryjówki. Po krótkiej kłótni z Dominiciem grupa poddaje się i pozwala się aresztować. Elena i DSS przeładowują załogę przez fawety z zamiarem zabrania ich na lotnisko w celu ekstradycji do Stanów Zjednoczonych.

Jednak ludzie Reyesa atakują konwój DSS. Podczas gdy członkowie drużyny Hobbsa giną w zasadzce, Elena i Luke zostają uratowani przez interwencję Doma i jego załogi. Bez pytania Elena i Hobbs łączą się z ekipą Toretta, aby wrócić do Reyesa. Obaj włamują się do banku Reyesa, dając Dominicowi i innym możliwość kradzieży skarbca zawierającego 100 milionów dolarów.

Po długim pościgu, który zakończył się egzekucją Reyesa z ręki Hobbsa, Dominic i jego załoga uciekli z 24-godzinnym okresem dostarczonym przez Hobbsa. Pomimo obietnicy, że ich aresztuje, Elena opuszcza Rio i decyduje się dołączyć do Dominica, Mii i Briana na Wyspach Kanaryjskich w Hiszpanii. Zaczyna związek z Domem i zbliża się do jego młodszej siostry.

Szybcy i wściekli 6 Edytuj

Elena i Dominic dobrze czują się w swoich romantycznych relacjach i mieszkają razem na Wyspach Kanaryjskich. Jednak gdy Luke odwiedza ich dom ze zdjęciami które ujawniają, że Letty przeżyła domniemaną próbę zabójstwa która początkowo doprowadziła ich do przekonania, że ​​została zamordowana.

Sympatyzując ze swoją pozycją Elena namawia Dominica, by poszedł z Hobbsem, by znaleźć Letty, mówiąc, że zrobiłaby to samo, gdyby to był jej nieżyjący mąż na zdjęciach. Elena postanawia pozostać w tyle z Mią i jej synem Jackiem. Podczas pobytu Doma i załogi w Londynie, dom Toretto odwiedzili Klaus i Vegh - dwaj członkowie zespołu Owena Shawa. Elena próbowała chronić Mię i Jacka, prowadząc ich do bezpiecznej kryjówki. Ale kiedy Mia został zauważona przez Vegha i Klausa, zostawiła Jacka w opiece Eleny i pozwoliła się złapać.

Później Elena wstąpiła do dyplomatycznej służby bezpieczeństwa i towarzyszy Hobbsowi w Los Angeles, dając Dominicowi i całej załodze pełne wybaczenie. Elena zgadza się, że Dominic zdecydował się być z Letty, ponieważ szanuje swoje wartości rodzinne.

Szybcy i wściekli 7 Edytuj

Nadal pracując z DSS w Los Angeles, Elena idzie do biura z Hobbsem, który jest sfrustrowany ciągłością działalności przestępczej. Kiedy wychodzi z biura do swojego samochodu, przyjaciel daje jej list polecający.

Hobbs angażuje się w walkę z Shawem i Eleną. Shaw rzuca eksplozję w pobliżu Eleny, ale Hobbs pojawia się, aby wyciągnąć ją z niebezpieczeństwa. Wybuch wyrzuca ich wylatujących przez okno. Działania Hobbsa ocalają ją, ale on sam jest ciężko ranny po lądowaniu na plecach na samochodzie.

Po hospitalizacji Elena opiekuje się jego córką Samanthą Hobbs i kontaktuje się z Dominicem na prośbę Hobbsa natychmiast po zniszczeniu domu Toretto. Po udzieleniu Luke'owi informacji o Deckardzie Shaw, Elena eskortuje Samanthę ze swojej sali szpitalnej, aby Hobbs i Dominic porozmawiali prywatnie.

Szybcy i wściekli 8 Edytuj

W nieokreślonym czasie Elena i jej syn Marcos zostają porwani przez Cipher, cyberterrorystkę, która chce rozpocząć wojnę nuklearną. Cipher używa Eleny jako karty przetargowej i kiedy udaje jej się przekonać Dominica do współpracy z nią, postanawia przypomnieć jej, dlaczego zdecydował się z nią pracować.

Cipher zabiera go do celi i pokazuje śpiącą Elenę. Kiedy kobieta się obudzi, razem z Dominiciem mogą się ponownie zjednoczyć. Elena mówi, że Dominic nie powinien za nią podążać, bo teraz Cipher ma "trójkę". Elena przedstawia Dominica swojemu synowi, Marcosowi po tym, jak zapytał, czy Dominic chce go zobaczyć.

Elena wyjaśniła, że ​​odkryła iż ​​jest w ciąży po tym jak Dominic dowiedział się, że żyje. Zamierzała mu powiedzieć po tym, jak on i Letty wrócili z miesiąca miodowego, ale Cipher porwała ją i dziecko gdy byli na Kubie. Kiedy Dominic prosi o imię Elena wyjaśniła, że ​​nazwała swojego syna imieniem jego drugim imieniem, czyli Marcos. Nie miał jeszcze imienia i czuła, że Dominic powinien to wybrać.

Elena prosi Dominica by uratował ich dziecko bez względu na to, co się z nią stanie. Po tym, jak Dominic pozwoli uciec Letty Cipher postanawia udzielić mu lekcji. Szyfr przesuwa się naprzód, zatrzymując Marcosa gdy światła włączają się ukazując Elenę przywiązaną do krzesła z taśmą na ustach.

Elena i Dominic błagają, by Cipher zostawiła Marcosa w spokoju. Connor Rhodes stoi za Cipher trzymając pistolet. Elena krzyczy o życie swojego syna, aby został oszczędzonym, a potem została zastrzelona przez Connora. Po zapobieżeniu wojnie nuklearnej i ucieczce Cipher, Dominik obiecuje Marcosowi (jako obiecywał Elenie), że pozostanie bezpieczny przy swojej rodzinie. Dominik nazywa syna Eleny po swoim przyjacielu, Brianie.

Charakterystyka Edytuj

Fast Five image-31

Personalia Edytuj

Smerfy
Elena była kobietą, która zachowała silny kodeks moralny. Jako jedyna funkcjonariuszka policji w Rio która nie został kupiona przez Hernana Reyesa, nie podważyła woli tych którzy związali się z kartelem. Kiedy kartel zabił jej męża policjanta, dołączyła później do samej siły, prawdopodobnie z poczucia obowiązku wobec swojej społeczności. Jej poczucie moralności może ostatecznie doprowadzić do porzucenia sił policyjnych i przystąpienia do Toretto w Hiszpanii, a następnie zostania urzędnikiem rządowym, kiedy wstąpi do dyplomatycznej służby bezpieczeństwa jako partner Hobbsa.

Romantyczna relacja Eleny z Dominicem wydawała się być przede wszystkim motywowana wspólną utratą bliskiej osoby; Eleny - jej męża i Dominica - jego żony Letty. Kiedy Dominic stanął przed szansą ponownego spotkania z żoną, Elena zachęciła go do znalezienia jej, ponieważ równie dobrze motywowała by zrobić to samo z mężem, gdyby dano jej taką możliwość. Elena jest bardzo opiekuńcza dla ludzi, których kocha i jest gotowa chronić ich bez wahania.

Zdolności Edytuj

Jako oficer prawa, Elena była bardzo perspektywiczna i dostrzegała szczegóły, które nie pasują do Modusa Operandi znanych przestępców. Jednym z przykładów była kwestionacja motywów Dominica Toretto i Briana O'Connera, zabijających agentów federalnych DEA, gdy ich zbrodnie były często drobnymi napaściami, które nie prowadziły do ​​śmierci.

W powiązaniu z agentem Dyplomatycznych Służb Bezpieczeństwa, Lukiem Hobbsem jej obserwacje dotyczące sytuacji w obliczu braku zainteresowania Luka szczegółami śledztwa, preferują wykonywanie poleceń. Elena jest kompetentnym strzelcem. Prawdopodobnie pracuje się dla niej najlepiej, gdy działa jako wsparcie dla swoich partnerów. Podczas gdy ona była zniesławiająca, by pozwolić jej zachować czujność w ogniu chwili, była ona równie broniona przez jej partnerów, którzy podniosą jej błędy i ochronią ją.