FANDOM

Lowrider - potocznie zwany "lo-lo", samochód lub ciężarówka (np. typu pick-up ) o niskim zawieszeniu posiadający zmodyfikowany system hydrauliczny. Taki układ pozwala na jak najniższe zlokalizowanie podwozia, dzięki czemu lowrider jakby sunął tuż nad ziemią. Hydraulika pojazdu umożliwia nawet "skoki" czyli dynamiczne zastosowanie tego właśnie układu, dlatego lowridery często nazywane są "skaczącymi samochodami". Lowridery zaczęły pojawiać się w południowych stanach USA w latach 30' za sprawą meksykańskich emigrantów , którzy zmieniając wygląd samochodu chcieli pokazać swoją latynoską odrębność. Pierwsze lowridery pojawiły się w Los Angeles w 1930 roku. Z czasem zaczęły one zdobywać coraz większą popularność a dla wielu młodych ludzi stały się niejako przedmiotem kultu. Szczyt popularności przypada na lata 40' , 50' i 60' .Samochody tego typu stały się tematem piosenek np. War - "Lowrider" , często pojawiały się również w filmach i serialach. Dziś lowridery są raczej kąskiem dla kolekcjonerów aniżeli symbolem kultu jednakże cały czas cieszą się one dość sporym zainteresowaniem głównie dzięki muzyce rap.

Augies car AVI

Augies car AVI

Lowriders at Elysian Park in L.A

Lowriders at Elysian Park in L.A.